5 GODE GRUNNER TIL Å HA EN TJENESTE

5 GODE GRUNNER TIL Å HA EN TJENESTE

09.02.2015
 
 

      5 GODE GRUNNER TIL Å HA EN TJENESTE

  • Meningsfylt

Når du har en tjeneste er det viktig å finne noe du brenner for. Ønsker du for eksempel å se at barn får lære fortellingene fra Bibelen på en inspirerende måte? Da bør du kanskje finne ut om det finnes et barnelag nær deg som du kan hjelpe til i. Det gjør godt å være med på noe viktig.

  • Styrker forholdet til Gud

Når du tjener, er det andre mennesker som er i sentrum. Ved å ha en tjeneste går du aktivt inn for å ta eierskap til din egen tro. Troen blir noe som ikke bare er skjult på innsiden, men det blir en del av det du gjør. Ved å være medarbeider tar du Guds Ord på alvor, og til det er det knyttet løfter.

  • Sosialt

Ved å være frivillig tar man del i et fellesskap. Det er få ting som knytter sterkere bånd enn det å arbeide sammen mot et felles mål. Man blir kjent med nye, og får lov til å oppdage kvaliteter i andre mennesker. Her finnes det mye som er verdt å beundre.

  • Du lærer noe nytt

Å lære nye ting er spennende. Det er en av livets store gaver å få lov til å oppdage mer av Guds storhet. Ofte får du også utfoldet deg kreativt i en del kristne arbeid. Det å skape noe er noe som ofte skaper glede i oss mennesker. I tilegg kan det være fint å ha en referanse fra en kristen ungdomsleder når man senere skal skrive CV.

  • Du er i bevegelse

Du sitter ikke i godstolen, men du er i bevegelse. Og ved å tjene i et arbeid er man faktisk i bevegelse mot Jesus. Nærmere han. Vi får lov til å tenke mer som han. Jesus hadde et ”tjenersinn” som ønsket å tjene andre mennesker. Dette ”tjenersinnet” får vi lov til å strekke oss mot.